Farm life - Reisverslag uit Hoskinstown, Australië van Merlissa Boland - WaarBenJij.nu Farm life - Reisverslag uit Hoskinstown, Australië van Merlissa Boland - WaarBenJij.nu

Farm life

Blijf op de hoogte en volg Merlissa

20 Februari 2019 | Australië, Hoskinstown

De vorige keer schreef ik dat Mooroopna zou verlaten en naar een boerderij bij Canberra zou gaan met polocross paarden. Wel, inmiddels ben ik daar al ruim een maand aan het werk. Verwar polo niet met polocross, het zijn verschillende takken in de paardensport. Zo werd mij hier verteld dat polo wordt gespeeld door de rijken en polocross wordt gespeeld door de boeren, er valt geen cent mee te verdienen. Dat laatste is dan ook de reden dat iedereen overdag elders werkt en ik alleen op de boerderij ben. Ondanks dat het houden van paarden een hobby is, zijn er toch ongeveer dertig paarden. Een aantal daarvan spelen polocross, de andere paarden zijn o.a. jaarlingen en merries met veulens.
Mijn taak is om de alle paarden te voeren en de (kleinere) paddocks uit te mesten. Verder is de training van de polocross paarden deze week begonnen omdat het wedstrijdseizoen bijna van start gaat. Ik zwem de paarden en rijd er een paar. Het rijden bestaat uit rondes draven of galopperen door wei. Soms leid ik ook een ander paard terwijl ik rijd. Een paard leiden vanaf een ander paard had ik nog niet eerder gedaan. Het was dus ook even uitzoeken wat het beste voor de twee de paarden en mij werkten. Maar eenmaal gesetteld ging het heel goed. Tussendoor doe ik wat andere klusjes. Naast de paarden zijn er 13 honden, 13 of meer katten, twee kalfjes, een schaap en een geit. Een gezellige boel dus, waardoor het prima is om overdag alleen te werken.

Er zijn niet alleen paarden, honden, katten, kalfjes een schaap en een geit hier op de boerderij maar ook slangen, helaas. Het is dan ook niet altijd te voorkomen dat een dier wordt gebeten. Zo is er vorige week een kat gebeten door een slang. Waar mij werd verteld dat katten normaal gesproken goed over een slangenbeet heen komen, heeft deze kat hard gevochten maar kwam er helaas niet bovenop. We hebben toen de keuze moeten maken om haar in te laten slapen.

Nog een kleine twee maanden te gaan hier bij Canberra en dan zit mijn tijd hier Down Under erop.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merlissa

Als student moet je ook op stage en laat het nou net zo zijn dat er nog een plekje vrij was Australië!! Een land waar ik altijd al eens wilde gaan. Nu is het eindelijk zo ver en ben ik echt Down Under. En als je er dan toch bent, ga je natuurlijk na 20 weken stage nog eventjes rondreizen en het land ontdekken.

Actief sinds 03 Aug. 2018
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 5232

Voorgaande reizen:

31 Juli 2018 - 19 April 2019

Going to Australia

Landen bezocht: