Waterfalls, way to go - Reisverslag uit Shepparton, Australië van Merlissa Boland - WaarBenJij.nu Waterfalls, way to go - Reisverslag uit Shepparton, Australië van Merlissa Boland - WaarBenJij.nu

Waterfalls, way to go

Blijf op de hoogte en volg Merlissa

25 November 2018 | Australië, Shepparton

Time flies when your’re having fun. Nog maar een maand te gaan en dan zit mijn stage er al weer op. Ik weet zeker dat het afscheid me zwaar zal vallen. Dus nog maar extra genieten deze komende maand.
Twee geleden besloten mijn klasgenoot Romy en ik om watervallen te bezoeken. Ik reed eerst naar haar toe in Bendigo en vervolgens zijn we samen naar de waterval gereden. Eerst naar de Trentham falls en vervolgens naar de Turpins Fall die vlakbij was. Wat was het mooi! Bij de Turpins falls kun je ook mooi zwemmen maar daar was het water nog te koud voor. Een paar dappere mensen gingen toch het water in en je kon duidelijk zien dat ze het koud vonden. Een vriendelijke wandelaar wees ons op een diertje dat zich vertoonde, een Echidna of terwijl een Australische mierenegel. De wandelaar zei dat een Echidna niet door veel mensen wordt gezien, dus we vonden het best bijzonder dat wij er wel een zagen. ’s Avonds gingen we uit eten en dronken we nog een biertje in Bendigo. Super gezellig!

Omdat we zo genoten van de beide watervallen, besloten we vandaag om er een nog een te bezoeken; Gooram falls. Deze waterval was niet hoog maar wel in mooie omgeving. Dus het was weer genieten! Helaas hadden we onze bikini’s niet mee anders hadden we zeker een duik genomen, ondanks dat het water nog niet heel warm was. Maar dat geeft niet, pootje baden volstond voor nu ook. Ook namen we nog een kijk bij Polly McQuinns, wat net als de Gooram falls onderdeel van de Seven Creeks is. Polly McQuinns zag er goed uit om te zwemmen maar was verder niet heel bijzonder. Alhoewel de weg er naar toe was wel bijzonder voor mijn autootje, hij moest berg opwaarts. Niet dat het heel hoog was maar hoog genoeg dat mijn autootje het even zwaar had. Dus daar gingen we, vol gas en met 40 km/h omhoog. Maar hij heeft het gered! Gelukkig voor de auto was de terugweg berg afwaarts en gingen we zonder gas te geven met 60km/h naar beneden.
We gaan zeker nog een keer terug naar een van de watervallen en dan nemen we een duik in het water.

Ons volgende avontuur is over twee weken, dan gaan we naar Echuca. Een stadje aan de Murry River dat vroeger belangrijk was voor de scheepsvaart van goederen. Er schijnen daar nog steeds oude paddlesteamers te zijn, dus ik ben benieuwd!

> Ik had nog een aantal foto's willen plaatsen maar om een of andere reden uploaden ze niet. Ik zal ze later op Facebook plaatsen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merlissa

Als student moet je ook op stage en laat het nou net zo zijn dat er nog een plekje vrij was Australië!! Een land waar ik altijd al eens wilde gaan. Nu is het eindelijk zo ver en ben ik echt Down Under. En als je er dan toch bent, ga je natuurlijk na 20 weken stage nog eventjes rondreizen en het land ontdekken.

Actief sinds 03 Aug. 2018
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 5237

Voorgaande reizen:

31 Juli 2018 - 19 April 2019

Going to Australia

Landen bezocht: